1. května 2014

Vyčištění karburátoru sekačky ultrazvukovou lázní - dokončení



Rychle jsem celý karburátor smontoval. Na sacím potrubí motoru kupodivu není ploché těsnění, ale O-kroužek, který vypadal nepoškozeně, takže jsem ho jenom otřel:





Karburátor po zpětné montáži na motor


Trochu bych se rozepsal o předním, zřejmě fíbrovém těsnění: to původní bylo rozervané vejpůl a zřejmě to bylo způsobeno příliš zbrklou montáží.  Vytáhl jsem náhradní těsnění, které jsem před pár lety za babku koupil na Ebay. 


  Moc se mi nelíbila zašpiněná dosedací plocha na rámečku vzduchového filtru, takže jsem odšrouboval lanko plynu a úplně ho sundal. Bylo to moje štěstí - na YouTube je pár videí, všichni profi frajeři z U.S. tam náhradní těsnění instalujou tak, že ho zespoda strčí do mezery mezi karburátorem a rámečkem vzduchového filtru a rychle ho přitáhnou šrouby v rámečku.
 Po očištění dosadací plochy jsem nejprve navlékl tři piny na otvory. Těsnění se zdálo být o chlup větší a uprostřed se prohlo  do oblouku - pak si ale dalo říct a postupně jsem ho prsty natlačil tam, kde mělo být:

Těsnění se musí na dosedací plochu  opatrně domáčknout!




A nyní výsledek celé operace: ve chvíli publikování tohoto článku už sekačka za sebou měla 3 dny sekání s vyčištěným karburátorem. Studená sekačka teď startuje (po 2-3 zapumpováních)  na třetí zatažení šňůry, takže zlepšení zde je. Kritickým místem tohoto karburátoru je  tryska, která je součástí spodního mosazného šroubu. Budu-li kdy tenhle karbec ještě čistit (vhledem k celkovému stáří sekačky o tom dost pochybuju), zaměřil bych se pouze na tento šroub.

1 komentář:

  1. Tak toto by bylo spíš něco pro manžela. Pamatuji si, že před nějakou dobou právě s karburátorem u naší sekačky byl problém. Už si moc nepamatuji o co šlo, ale nepovedlo se to opravit, takže to nakonec dopadlo tak, že jsme koupili novou. Tentokrát ale na akumulátor.

    OdpovědětVymazat